Assalamualaikum Dearest Reader[s]

Wednesday 4 April 2012

Thank You, SENSEI !

Assalamu'alaikum Warahmatullah.

Dah berhabuklah belog saya ni :) Eh ada sarang labah-labah lah kat keyboard ni. Menipu lah sangat. Sebagai mukaddimah, Alhamdulillah sangat bersyukur sebab dah berjaya menempuhi alam persekolahan selama 11 tahun. Tengah pegang kalkulator. Aduihh, baru 18 tahun dah tak reti mengira. Memang seronok kan kalau dah berjaya menghabiskan satu alam yang penuh dengan cabaran. Penuh dengan liku dan onak yang dipenuhi duri tajam. Sekali terpesong, memang sukar untuk berpatah balik. Jadi, saya nak pesanlah kat adik[s] blogger kat luar sana tu, jangan mudah terpengaruh dengan anasir luar yang mampu membolak-balikkan iman kita. Berpegang teguhlah pada tali Allah. Mudah-mudahan kita tergolong dalam kalangan orang yang berjaya. AMIN :)

Nak tau tak siapa SENSEI tu? She is my cousin. They are both my cousins. I really appreciate them. Thanks for the most inspiring advises. Dulu sorang, sekarang dah berdua. Barakallah to both of you : The Newlyweds. Semoga Allah sentiasa memberkati anda berdua. Maklumlah, baru nak merangkak. Kemudian, bertatih dan barulah mula pandai belajar untuk berjalan ke alam yang lebih mencabar. Tahukah anda?


Sepasang kaki ini sangat memerlukan bimbingan. Untuk menyusuri jalan yang penuh dengan liku dan onak tajam yang mungkin tidak mampu ditempuhi dengan tanpa adanya sokongan daripada MU. Janganlah kaki ini terpesong daripada jalan MU yang penuh dengan Nur kepada kesesatan yang gelap dan kosong. Allah tidak mengukur kecantikan paras wajah seseorang itu, tetapi pada hatinya. Moga hati ini sentiasa mengikat kesetiaan dengan sentiasa mengingati MU.

Saya nak share lah sikit prinsip Sensei saya :

1. Jadilah orang yang sentiasa merendah diri. Walaupun ada ilmu, biarlah bersederhana. Kecantikan bukanlah ukuran pada ketinggian akhlak dan budi pekerti seseorang yang bergelar Muslim :) Macam Hamka la pulak.

2. Sentiasa ingat pada asal kejadian kita. Daripada Allah kita datang dan kepada Allah jugalah kita kembali.

3. Jangan sombong dan bongkak bila berjalan di atas bumi Allah. Macam dalam surah Luqman. Tak ingatlah pulak ayat berapa.

4. Jangan terlalu meletakkan harapan yang tinggi pada sesuatu yang mungkin belum pasti akan menjadi milik kita. Penantian yang tidak pasti sudah tentu menyakitkan. Sentiasalah berusaha untuk mendapatkan yang terbaik.

Wallahua'lam. Tak tau nak tulis apa lagi lah. Okelah. Undur diri dulu ;)

1 comment: